BEKIJK DE TOUR DE FRANCE OP JE MOBIEL

Er is geen Flash Player gevonden!
Download de gratis player

Download knop Adobe Flash Player

De Tour de France kun je ook op je mobiel volgen. Op die manier ben je altijd op de hoogte wat er gebeurt in de etappe.

Live Tour de France voor iPhone
Ga naar m.nos.nl en volg live de etappes live in hoge kwaliteit.

NOS Mobiel applicatie
Download de NOS Mobiel-applicatie om niks van de Tour de France te missen. In de applicatie vind je LIVE video-verslag van de etappe, een grafische weergave van de actuele situatie en een tekstverslag met alles wat er in de etappe is gebeurd.

Veel gestelde vragen

> Waarom krijg ik geen beeld op mijn iPhone

Voor het afspelen van de live video beelden moet u de laatste firmware op uw iPhone/iPod Touch hebben geïnstalleerd. Mocht u na installatie van de laatste firmware een foutmelding krijgen, controleerd u dan of u plugins in Safari accepteerd. Dit doet u als volgt: Instellingen > Safari > Plugins op ON/I.

> Wat is de nos mobiel applicatie

Wat kan ik allemaal op de applicatie verwachten?

Met de NOS Mobiel applicatie vindt u nieuws, het laatste journaal, sportnieuws, weersverwachtingen, buienradar, file-informatie en de complete teletekstomgeving op uw toestel. Daarnaast biedt de NOS Mobiel applicatie u de mogelijkheid om LIVE sportregistraties mobiel te volgen. Op korte termijn komt binnen de applicatie ook een selectie uit Uitzending Gemist beschikbaar en kunnen programma's van andere publieke omroepen live bekeken worden. Het is een applicatie die geschikt is voor de meeste moderne toestellen. Deze applicatie biedt een fijnere gebruikservaring en biedt daarnaast enkele mogelijkheden die mobiele websites niet ondersteunen.

Is de NOS Mobiel applicatie een soort mobiele website?

Nee, het is geen mobiele website, maar een applicatie die op uw mobiele telefoon geïnstalleerd dient te worden. Het is een applicatie die geschikt is voor de meeste moderne toestellen. Deze applicatie biedt een fijnere gebruikservaring en biedt daarnaast enkele mogelijkheden die mobiele websites niet ondersteunen.

Wilt u gebruik maken van de NOS Mobiel website, ga dan met uw mobiele browser naar: http://m.nos.nl

Hoeveel kost het gebruik van de NOS Mobiel applicatie?

De applicatie is in de kennismakingsperiode tot eind 2008 gratis te gebruiken. Echter uw operator zal kosten doorberekenen voor het gebruik maken van een dataverbinding. Zorg ervoor dat u op de hoogte bent van deze kosten en dat u een geschikt abonnement heeft afgesloten. Wij raden u aan om een flat-fee abonnement af te sluiten.

Let op!: het bekijken van video op de NOS Mobiel applicatie valt niet altijd onder uw flat-fee abonnement. Kosten voor video variëren tussen 8 cent per minuut tot 25 cent per minuut.

Werkt de NOS Mobiel applicatie op ieder toestel hetzelfde?

De gebruikerservaring wisselt per toestel. Niet alle toestellen hebben de optimale eigenschappen zoals resolutie en schermgrootte om de NOS Mobiel applicatie goed weer te geven. Daarnaast ondersteunen niet alle toestellen video. De applicatie werkt optimaal op een toestel dat videostreaming ondersteunt en een schermresolutie heeft van 240 X 320.

Voor welke toestellen is NOS Mobiel geschikt:

NOS Mobiel is ontwikkeld om zoveel mogelijk toestellen te kunnen ondersteunen. Zo ondersteunt de applicatie de volgende toestel platformen: Symbian, Windows Mobile, UIQ(juli), J2ME(Java) en Blackberry. In de toekomst zal ook iPhone en ANDROID ondersteund worden.

Zie ook de toestellenlijst aan de rechterkant van deze pagina.

> Installatie

Hoeveel ruimte neemt de applicatie in op het geheugen van mijn toestel?

Het formaat van de applicatie is enkele honderden Kb's afhankelijk van het type toestel. Wij raden u aan om de applicatie op het telefoongeheugen(niet memorycard) te installeren. Zorg voor voldoende ruimte in het telefoongeheugen om de applicatie te installeren.

Hoe installeer ik de NOS Mobiel applicatie op mijn toestel?

U kunt de applicatie op twee manieren installeren:

  • SMS NOS MOBIEL naar 9090:

    SMS NOS MOBIEL naar 9090 en u ontvangt een SMS met een link naar de mobiele downloadpagina. Activeer deze link en volg de instructies op de mobiele downloadpagina.

  • Mobiele webbrowser

    Ga met de browser van uw toestel naar http://m.nos.nl/nosmobiel. Volg de instructies en installeer de applicatie in het telefoongeheugen van uw toestel.

Ik heb geen SMS ontvangen:

Check of de SMS inderdaad naar 9090 is verstuurd met de tekst "NOS MOBIEL". Het ontvangen van een SMS kan soms even duren. Heeft u na een half uur nog geen SMS ontvangen, verstuur dan opnieuw een SMS naar 9090.

Ik mag de NOS Mobiel applicatie niet downloaden. Wat is er aan de hand?

U bevindt zich of op een niet Nederlands netwerk of het toegangspunt dat u gebruikt is nog niet bekend bij ons. Stuur een mail met informatie over het toegangspunt naar mobiel@nos.nl

> Data en instellingen

Hoe kan ik de kosten voor gebruik van de applicatie minimaliseren?

Wij raden u aan om een onbeperkt data abonnement af te sluiten bij uw operator of om via Wi-Fi de applicatie te gebruiken. Verder raden wij u aan om goed te controleren of de kosten van het streamen van video en of audio in uw abonnement zijn meegenomen.

Heb ik een 3G/UMTS abonnement nodig voor deze dienst?

Nee. NOS MOBIEL werkt ook op 2G/GPRS netwerk. Video streams zijn echter wel afgestemd op 3G/HSDPA/Wi-Fi verbindingen.

Welk toegangspunt moet ik gebruiken?

Vraag uw operator welk toegangspunt geschikt is voor data doeleinden. Als uw toestel Wi-Fi ondersteunt kunt u een verbinding maken met Wi-Fi hotspots.

Werkt de applicatie ook als ik geen data verbinding heb?

Nee. U heeft altijd een dataverbinding nodig om de applicatie te gebruiken

Werkt de applicatie als ik in het buitenland ben?

Wij raden u, vanwege de hoge datakosten, af om deze applicatie in het buitenland te gebruiken.

Heb ik een data abonnement nodig om de applicatie te gebruiken?

Nee. Als uw toestel Wi-Fi ondersteunt dan kunt u ook via Wi-Fi de applicatie gebruiken. Wij raden u aan om een onbeperkt data abonnement af te sluiten. Uw instellingen moeten wel geconfigureerd zijn voor data toegang.

Ik kan wel de applicatie openen maar ik kan geen video bekijken. Wat gaat er mis?

Het probleem kan verschillende oorzaken hebben:

  1. Foute instellingen van de mediaspeler: Zorg ervoor dat de mediaspeler hetzelfde toegangspunt gebruikt als de applicatie. Zorg ervoor dat er geen beperkingen in de instellingen van de mediaspeler zijn(zoals proxy settings). Vraag uw operator welk toegangspunt geschikt is voor videostreaming.
  2. Geen breedband data toegang: Zorg ervoor dat u een breedband verbinding heeft. Minimaal 3G/UMTS. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw toestel
  3. U heeft een Windows Mobile toestel: Momenteel ondersteunen we geen video voor Windows Mobile toestellen.

Let op! Video streaming is niet altijd onderdeel van uw onbeperkt data abonnement. Neem contact op met uw operator.

De applicatie werkt niet meer. Wat is er aan de hand?

Wellicht is uw applicatie kapot. Als dit probleem zich blijft voordoen dan raden wij u aan om de applicatie te verwijderen en opnieuw te installeren.

Ik heb de applicatie gedownload en geïnstalleerd. Waar kan ik de applicatie terugvinden?

Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw toestel. Meestal vind u NOS Mobiel terug op uw toestel in "Toepassingen" of "Applicaties".

Kan video ook fullscreen bekeken worden?

Ja, dat kan. Druk op het * teken op uw toestel en de fullscreen optie wordt geactiveerd (mits uw toestel dit ondersteunt).

Download NOS Mobiel

Download NOS Mobiel voor het laatste nieuws, het journaal, sport nieuws, weer, verkeer en teletekst op uw mobiele toestel.

Hoe installeer ik NOS Mobiel op mijn toestel?
U kunt NOS Mobiel op twee manieren installeren:

1. SMS NOS naar 9090:

SMS NOS Mobiel naar 9090 en u ontvangt een SMS met een link naar de mobiele downloadpagina. Activeer deze link en volg de instructies op de mobiele downloadpagina.

2. Mobiele webbrowser

Ga met de browser van uw toestel naar http://m.nos.nl/nosmobiel. Volg de instructies en installeer NOS MOBIEL in het telefoongeheugen van uw toestel.

Wij raden aan om een flat fee abonnement af te sluiten in verband met de data kosten.

Let op! Het bekijken van video is niet altijd onderdeel van uw abonnement.